lunes, 7 de enero de 2013

Les quatre metàfores de l'aprenentatge amb l'ordinador. 




A la classe hem estudiat les 4 metàfores diferents d'aprenentatge amb l'ordinador el qual és una bona manera per ensenyar als alumnes a l'escola.

Aquestes 4 metàfores són les següents;
La metàfora tutorial; l'ordinador com a tutor. 

En aquest cas el tutor és l'ordinador que tutoritza el procés d'aprenentatge de l'alumne. S'estableix una interacció entre l'alumne i l'ordinador. Direm que aquesta interacció es farà d'aquesta manera: l'ordinador inicia, l'alumne respón i l'ordinador, quan l'alumne hagi respost el que es demanava, avaluarà com ha fet l'exercici. D'aquesta manera l'alumne veurà les errades o aprenentatges adquirits un cop que l'ordinador, automàticament, l'avaluï.

Uns exemple de la metàfora tutorial seria;
http://clic.xtec.cat/
http://www.edu365.cat/infantil/pinta/index.htm

La metàfora de la construcció; l'ordinador com a alumne.

En aquesta metàfora l'alumne és qui controla l'ordinador.  Ús educatiu de l'ordinador centrat amb l'alumne. L'alumne construeix noves idees a partir de la descoberta i l'exploració, ja que és ell qui controla l'ordinador. Aquesta idea s'anomena micromon; concepte creat per Seymourt Papert.

Un exemple per entendre aquesta metàfora seria l'Scratch http://scratch.mit.edu/

La metàfora del laboratori; l'ordinador com a simulador.

Els simuladors són una evolució dels sistemes tutorials.  Permeten un aprenentatge per descoberta semblants al de micromon de Papert, però la diferència es que en aquest són sistemes tancats en els que els usuaris poden manipular diversos paràmetres però no afegir-ne de nous. El grau de llibertat de l'usuari és més limitat.

Uns exemples de la metàfora de laboratori són;
El pixton  http://www.pixton.com/es/
Doctora xinxeta http://www.xinxeta.com/xinxetaframes.htm

La metàfora de la caixa d'eines; l'ordinador com a eina.

Fa referència a l'ús de l'ordinador com a eina de treball. L'ordinador actua com un amplificador de l'experiència d'escriure, dibuixar i classificar. Permet fer aquestes tasques de forma estimulant i eficaç.

Exemples de la metàfora de la caixa d'eines seria;
el word, el paint, el photoshop, el prezi, google drive, Movie Marker...etc.

Aquestes són les quatre metàfores que hem de tenir en compte per un bon aprenentatge per l'alumne amb l'ordinador,

No hay comentarios:

Publicar un comentario